2014. június 22., vasárnap

Tíz mondat, amivel szinte minden mentális beteg találkozott



Mostanában sok "tíz dolog..." kezdetű cikk terjeng a neten, különféle témákban. Úgy döntöttem, ezek mintájára én is írok egy ilyet. Íme a szerintem legidegesítőbb kérdések/kijelentések, amit az évek alatt megkaptam.

1. Minden fejben dől el.
Mondja ezt az, akinek rendezett feje van, tiszta, gyakorlatias gondolkodással. Na, és akinek beteg a feje? Minden fejben dől el, ez igaz, de minden fej más. Ami az egyik fejben semmi, az a másik fejben összeomlást okoz. Ami az egyiknek segít, a másiknak nem. Ez a létező legnagyobb közhely, amit csak mondhatnak egy ilyen betegnek, és aki ezzel próbál "segíteni", nagy valószínűséggel fel sem fogja, mibe nyúl bele.

2. Tessék összeszedni magad!
Igazad van... az egyik kezemet asszem az Oktogonnál láttam, visszahoznád nekem? Én addig megkeresem a kihullott hajszálaimat.

3. Na, tessék mosolyogni, és vidámnak lenni!
Ezek szerint az ember van olyan felszínes, hogy azt hiszi, aki mosolyog és vidámkodik, azzal minden rendben van. Majd aztán ha valaki mosolyogva végigviszi a napját, és este öngyilkos lesz, legalább előadhatják az álszentet, hogy "Én nem értem, olyan mosolygós, vidám ember volt, mi vihette erre?"

4. Ne hisztizz!
A három-négy éves gyerek hisztizik a fagyiért, vagy a lufiért. Ha egy tizen-huszonéves dührohamban és sírógörcsben fetreng, valószínűleg nem egy gombóc fagyi jár a fejében.

5. Ha már most ilyen kis érzékeny vagy, hogy fogsz boldogulni a felnőtt életben, az még keményebb!
Köszi, ettől máris jobb, legalább tudom, hogy kb. halálra vagyok ítélve.

6. Te még olyan fiatal vagy, neked nem is lehet gondod az életben!
Akkor várok negyvenéves koromig, utána esetleg kaphatok segítséget? Már ha addig nem kötöm fel magam.

7. Ugyan már, a depresszió meg borderline nem betegség.
DE. Betegség. Nem csak azt hívjuk betegségnek, ha folyik az orrod és kettőt köhögsz. Az ember nem csak szervekből áll, ezáltal nem csak szervileg lehetünk betegek.

8. Már megint mi bajod van?
Ugyanaz, mint eddig, és még mindig nem kaptam rá segítséget, lásd 6-os pont.

9. Most miért borít ki ennyire, hogy bunkón szóltak hozzád?
Tévedés. Az borított ki, hogy napi szinten aláz a munkahelyen a főnök, hogy beteg egy családtagom, hogy összeveszett két ismerősöm, hogy növekszik bennem a feszültség, ÉS HOGY BUNKÓN SZÓLTAK HOZZÁM. Gondolom, nem kell bemutatnom az "Utolsó csepp a pohárban" hasonlatot.

10. Ne sajnáltasd magad!
Ez meg valószínűleg egy új félreértelmezése a segélykiáltásnak...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése